GINOP-6.2.3-17-2017-00004. projekt keretében kiemelten kezeltük a roma tanulók mentorálását. A lemorzsolódás megelőzése érdekében iskolánkban igyekeztünk a mentorált tanulókat a legszerteágazóbb technikákkal segíteni, motiválni.
Igyekszünk őket az iskolában és azon túl is segíteni mind a tanulásban, mind a mindennapi élet problémáinak megoldásában.
Nálunk a tanulók nagy részét teszik ki a hátrányos helyzetű, nem megfelelő családi hátterű, SNI-s tanulók. Sok-sok törődést, odafigyelést, beszélgetést igényelnek, amit a mentori program segítségével még jobban megvalósítottunk.
Mindent megteszünk a diákok intézményben maradása, a szakma sikeres letétele és az iskola utáni megfelelő elindulás érdekében.
Mindez sikerességéhez a tanulók élményvilágát gazdagítottuk különféle programokkal, hogy a tanulók szociális, biológiai és pszichológiai okokból eredő hátrányait enyhítsük, valamint az iskolához, közösséghez kötődésük erősebb legyen (sport-, kulturális, szabadidős valamint szakmaorientált programok, tanulmányi kirándulások, mozilátogatás).
Igyekeztünk a kirándulások alkalmával városunk nevezetességeinek és környezeti, természeti értékeinek megismerésére, a délutáni foglalkozások által a szabadidő hasznos eltöltésére saját tapasztalatszerzés útján. Fontos számunkra a tanulók érzelmi biztonságának megteremtése, a tanulók énképének, identitásának és önbizalmának fejlesztése, a tanulók önállóságának és akarati fejlődésének támogatása.
Nagy hangsúlyt fektettünk a foglalkozások előtti és utáni megbeszélésekre, a pozitívumok kiemelésére és az esetleges hibák jövőbeni kiküszöbölésére.
Esélyegyenlőséget biztosítunk a tanulásban akadályozott diákok számára. Mentálhigiéné és prevenció. A környezet- és egészségtudatos magatartás megalapozása, erősítése.
Bozsóki Zsuzsanna