A pályázat keretében tagintézményünk is kiemelt szerepet fordított a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók felzárkóztatására. Az egyik feladat a matematikai kompetenciafejlesztés volt, mivel a komplex szakmai vizsgák sikeres teljesítésének elengedhetetlen feltétele a matematikai eszköztudásra épülő szakmai számítás teljesítése.
2018/2019. tanév őszi időszakában a 9. évfolyamon tanulók matematikai számolás és szövegértés, valamint idegen nyelvi felmérést írtak, felmérésen gyengén teljesítők 8 fős csoportokban heti 1-1 órában kerültek felzárkóztatásra a 2018/2019. tanév hátralévő részében, valamint a 2019/2020. tanévben.
Matematika 1. csoport
A felmérések eredményeit kiértékelve képet kaptunk arról, hogy diákjaink milyen problémákkal, hiányosságokkal küzdenek és a fejlesztő, kiscsoportos foglalkozásokon célzottan a hiányosságok megszűntetésére törekedtünk. Olyan pedagógiai módszereket helyeztünk előtérbe, amelyek az eszköztudás növelésén túl a tanulók motiváltságát, aktivitását növelte, ezzel csökkent az érdektelenség, a lemorzsolódás és elkerülhetővé váltak a magatartási problémák.
A bevont tanulók matematikai tudása jelentősen javult, alapvető összefüggések készségszintű használatával képessé váltak szakmaspecifikus, valós élethelyzetben előforduló problémákat sikeresen megoldani. A memoriterek, a konkrét ismeretek elsajátítása helyett a logikus problémamegoldó gondolkodást helyeztük előtérbe, hiszen a jövőben csak így lehetnek sikeresek a tanulóink.
(Kovácsné Gáspár Erika)
Matematika 2. csoport
Tanulócsoportom létszáma 8 fő: 6 tanuló 2/10/E 2 tanuló SZH//H osztályba jár.
Szerencsére ezeket az osztályokat 2 éve matematikából tanítottam, ennek több előnye is volt:
- ismertem, hogy a tanulóknak melyik anyagrészből van hiányosságuk
- dolgozatokra jobban fel tudtak készülni
A foglalkozások időpontjára könnyen találtunk jó megoldást, amely mindenkinek megfelelt. A kezdeti időszakban 1-2 tanuló nem szívesen jött a fejlesztésre, de hasznosságát látva később
szívesen jöttek.
A fejlesztések általában tanári magyarázattal kezdődtek, majd önálló feladatmegoldás következett, végül a megoldások ellenőrzése, s a hibák javítása történt.
(Molnár Zsuzsanna)
Magyar 1-2. csoport
A GINOP- 6.2.3-17-2017-00004 ,, A Kiskunhalasi Szakképzési Centrum fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséért “ című pályázat lehetőséget adott arra, hogy kiscsoportban fejlesszük azokat a tanulókat, akik hiányoságokkal, lemaradásokkal küzdenek. A csoportok létszáma lehetővé tette az egyénre szabott bánásmódot, a feladatok differenciálását. Ehhez a pályázat lehetőséget teremtett számomra egy Tanulásmódszertan tanítása továbbképzés elvégzésére, amely mind módszerekben, mind a megosztott feladatbank által sokban segítette és segíti a munkámat.
Nagy eredménynek érzem, hogy a diákok iskolához, tanuláshoz, munkához való hozzáállása pozitív irányba változott. Megtapasztalták, hogy a befektetett munka meghozza gyümölcsét. Az órai munkába egyre ügyesebben be tudtak kapcsolódni, a kollegák észrevették a változást és ezt vissza is jelezték feléjük, a jegyeik javulni kezdtek, ez pedig elindította a változást bennük. Ez volt a legfontosabb, elmozdultunk, elindultunk egy új irányba, a pályázatba bevont tanulók akarnak iskolába járni! Hiszem, hogy innen sok apró lépéssel el fogják érni a céljaikat!
(Csillag Krisztina)
Angol 1-2. csoport
Az angol fejlesztő foglalkozást az elmúlt tanévben ideálisan, kiscsoportos foglalkozás keretein belül sikerült megvalósítani. Így több hangsúly kerülhetett a szóbeliségre is. Valamint az úgynevezett "Topdown" módszer alkalmazásával a tanulók különböző játékos feladatokon keresztül is lehetőséget kaptak arra, hogy felismerjék már mennyi mindent használnak az idegen nyelvből a hétköznapi életük során. Valamint nem áll tőlük távol az új ismeretek gyakorlatba való átültetése sem. Igyekeztem nem a száraz nyelvtani anyagot újra bemutatni, hanem megismertetni velük az idegen nyelv adta lehetőségeket.
(Rácz-Fodorné Nagy Nikoletta)