Betűméret:

A szakkörökön a kézimunkázással töltött idő alatt sokat beszélgettem a tanulókkal. Egy ilyen beszélgetés alkalmával derült ki, hogy ők még nem jártak méteráru üzletben. A diákok kistelepülésen laknak, ahol nincsen méteráru üzlet. Kérdezték, hogy milyen az, mit lehet ott vásárolni. Oktatóként feladatomnak tartom, hogy a szakmai anyagok beszerzésével is megismerkedjenek a diákok. Ismerjék meg az alapanyagokat és a kellékeket, tudják alkalmazni, hogy mit mivel dolgozhatnak össze.

A következő héten a szakkörre megszerveztem, és elkísértem őket a méteráru üzletbe. Az üzletvezető örömmel fogadta a csoportot. A diákok csodálattal nézték a szebbnél szebb méterárukat. Megbeszéltük, hogy milyen szempontok szerint vannak az anyagok a polcokon elhelyezve pl.: a vásznak, a szövetek, a függönyanyagok és a selymek. Megnéztük az egyéb kellékeket, gombokat, cérnákat, húzózárakat és a csipkéket. A lányok nagyon szívesen nézegették és simogattak az anyagokat. Megnéztük, hogy kinek melyik anyag tetszik, és mit készítene belőle szívesen. Szakoktatóként megfigyeltem, hogy kit milyen szín érdekel, és a következőkben ezt figyelembe véve választottam anyagot a munkáikhoz. Korábbi tapasztalataimat felhasználva, amikor a roma származású lányok is mindig a kedvenc színű fonalakat részesítették előnyben a kézi hímzések során. Ha figyelembe vesszük a tanítványaink érdeklődési körét, akkor ők is egyre jobban elfogadják az általunk bemutatott munkafolyamatokat. Figyelünk az általuk szívesen használt színekre, akkor könnyebben rávezethetjük őket a bonyolultabb feladatok elkészítésére is.

Nagyon nagy élmény volt ez a női szabó tanulók számára, a későbbiekben remélem, hogy még lesz alkalmam számukra kirándulást szervezni.

Kiskunhalas, 2019. október 22.

Minkó Mária